USAAF: 14.03.1945

Zoraďovacia stanica v Komárne bola vlastne súbor staníc a koľajísk situovaných na juhu a severe rieky Dunaj, spojených navzájom mostom. Americká rozviedka o zoraďovacej stanici v Komárne mala veľmi podrobné informácie a považovala ju za jedno z najdôležitejších centier železničnej dopravy na trati Budapešť – Györ - Viedeň, ktorá slúžila na zásobovanie nemeckých vojsk na fronte južne od rieky Dunaj. Fotografický prieskum z 9. marca zaznamenal prítomnosť 300 vozňov rôzneho určenia. Bolo rozhodnuté! Posledný zdrvujúci útok bol naplánovaný na 14. marca 1945. Velenie pätnástej leteckej armády vyslalo v ten deň 848 bombardérov na ciele v Rakúsku, Maďarsku a Juhoslávii. Za 5.BW vzlietlo do vzduchu 80 bombardérov B-17, aby zaútočili na zoraďovaciu stanicu v Komárne. Útočné zoskupenie priletelo od severu ponad Steyer a Moosbierbaum v Rakúsku. Potom bombardéry preleteli päť kilometrov južne od Bratislavy smerujúc na Nové Zámky, kde sa stočili na juh a zo severu zaútočili na Komárno. Initial Pointom náletu na ciele v oblasti Komárna bolo mesto Galanta. Nad cieľ sa dostavilo 69 bombardérov dvoch skupín, 97. a 301.BG a zhodili na cieľ  spolu 193,25 ton bômb v čase medzi 14:05 (97.BG v prvej vlne zhodila 362 kusov 250kg bômb) až 14:28 hod. (301.BG v druhej vlne zhodila 409 kusov 250 kg bômb). Jedenásť bombardérov nesplnilo svoju misiu. Po nálete bombardéry pokračovali južne k Veszprému, mestu Nagykanizsa a smerom na Záhreb.
Posádky 97.BG zaznamenali zásahy v celej cieľovej oblasti s hlavným dopadom južne od cieľa. Zasiahnuté bola aj východná časť, centrum stanice s niekoľkými zásahmi na západnom konci. Posádky bombardérov 301.BG sa trafili presnejšie. Zásahy pokryli centrum stanice. 
Útok poškodil väčšinu tratí s možnosťou, že železničný uzol zostal úplne neprejazdný. Zasiahnutá bolo aj veľké množstvo prítomných vozňov a dve budovy na západnom okraji stanice.
Ďalšie dve skupiny 5.BW, 2. a 463.BG zaútočili na rafinériu Komárom-Szöny, situovanú východne od Komárna na maďarskej strane Dunaja.



Druhým cieľom na Slovensku sa 14. marca stala zoraďovacia stanica v meste Nové Zámky. Svoje bomby zhodilo kompletné 55. bombardovacie krídlo. 
464.BG vyslala do vzduchu 42 bombardérov B-24 Liberator, ktoré sa rozdelili na dve útočné uskupenia, obe smerujúce na zoraďovaciu stanicu v meste Nové Zámky. Red Force bolo vedené Lt.Co. Gerald W. Blackom, nasledované Blue Force pod velením Lt.Col. James H. Gilsona. 
Posádka v bombardéri B-24H 42-94878 „Pensy Belle“ musela predčasne ukončiť akciu, odhodila bomby do Jadranu a predčasne pristála na základni v Prkos v Juhoslávii. 
Nad Balkánom posádky čakala obloha kompletne zahalená v mrakoch a tak sa na ceste k cieľu orientovali za pomoci radaru. Nad Severným Maďarskom sa však mračná postupne trhali a nad cieľom posádky čakala čistá obloha. Približne v 13:08 hod. zhodilo šestnásť bombardérov Red Force 39.75 ton bômb nasledovaných o 13:11 hod. dvadsiatimi strojmi Blue Force. Red Force zasiahlo okrajovú časť stanice avšak Blue force sa minulo cieľom asi o kilometer a jeho posádky zasiahli centrum mesta.  
Počas letu späť posádka Lt. D. Bahnsena na stroji B-24L 44-49731 „Hoosier Pete“ zistila, že nemá dostatok paliva na cestu späť. Zamierili preto k letisku Pécs, kde už bola zóna oslobodená červenou armádou. Po pristátí na letisku zistili, že Rusi pre nich nemajú benzín a tak s nimi zotrvali niekoľko dní v Maďarsku. Zvyšok pokračoval na juh a o 16:24 hod pristáli bombardéry  na svojej základni.  

460.BG sa podľa správy 464.BG opäť oneskorila. Do akcie proti Novým Zámkom vyslala 41 bombardérov Liberator, ktoré sa rozdelili do dvoch útočných zoskupení – Red Force a Blue Force. Red Force tvorilo 21 bombardérov, ktoré vzlietli o 08:40 hod., nasledované dvadsiatimi bombardérmi Blue Force, z ktorých prvý vzlietol o 09:51 hod. Všetky so základne Spinazzola. 
Ako prvé sa nad primárny cieľ, ktorým boli Nové Zámky, dostali bombardéry Red Force. Posádky devätnástich bombardérov zhodili na cieľ 47,5 tony bômb v 13:33 hod. Aj napriek oblačnosti pokrývajúcej oblohu zo 4/10 bol cieľ pozitívne identifikovaný a bombardovanie prebehlo vizuálnou metódou bez použitia radaru. 
Oneskorené Blue Force o sile devätnástich bombardérov po prílete nad Nové Zámky už našlo cieľ kompletne zahalený oblačnosťou a preto presmerovali svoj útok na náhradný a neskôr príležitostný cieľ, ktorým bola stanica v meste Szombathely. Ani tu však neboli poveternostné podmienky priaznivé a tak sa po neúspešnom pokuse bombardovať stanicu v Záhrebe vrátilo 15 bombardérov Blue Force so svojimi bombami na palubách na základňu. Tri stroje odhodili bomby do Jadranského mora a jeden stroj po problémoch s motormi odhodil núdzovo svoj smrtonosný náklad nad Juhosláviou a posádka opustila palubu na padákoch.  

Na základni Pantanella sa ukončila presne o 08:56 hod. procedúra štartu 42 bombardérov B-24 patriacich 465.BG. Cieľom posádok bola taktiež zoraďovacia stanica Nové Zámky. Formácia sa rozdelila do dvoch Forces. Red Force viedol Capt. Jack Knowles a Blue Force letelo pod velením Capt. Jenningsa P. Dawsona. Nálet uskutočnila skupina samostatne po jednotlivých bojových zoskupeniach. Nad cieľ doletelo tridsať bombardérov, ktoré o 13:31 až 13:33 hod. zhodili na cieľ 72,5 tony 250 kg bômb z výšky 6500 metrov. Red Force bombardovalo vizuálne s použitím C-1 autopilota, zatiaľ čo Blue Force začalo nálet sledovaním pokynov PFF radaru, ale neskôr odhodili bombometčíci na palubách bombardérov bomby vizuálne po synchronizácii nad cieľom. Bomby dopadli prevažne na severozápadnom konci cieľa s pätnásť až dvadsať zásahmi na koľajisku.
Dvanásť posádok 465.BG nesplnilo úlohu. Osem posádok doviezlo svoje smrtonosné náklady späť na základňu, z ktorých tak tri učinili  dôsledku poškodenia motorov. Päť posádok nasledovalo svojho box leadera (veliteľa boxu), ktorý nemohol pre oblačnosť nad cieľom identifikovať bod zhodu a tak nebombardoval. Tri stroje sa zbavili bômb nad Jadranom a jeden stroj núdzovo odhodil bomby pred cieľom po zásahu flaku.
O 16:25 hod. tridsaťšesť bombardérov pristálo na základni. Dva stoje museli núdzovo pristáť na území ovládanom priateľskými vojskami. Osem bombardérov bolo nad cieľom poškodených flakom. Na palubách bolo po návrate šesť zranených letcov. 

Zo základne Venosa vzlietlo o 09:14 hod. tridsať osem bombardérov B-24 patriacich 485. bombardovacej skupine s úlohou bombardovať zoraďovaciu stanicu v meste Nové Zámky. Lt.Col. Atkinson viedol uskupenie Red Force o sile 19 bombardérov, a ďalších devätnásť strojov zaradených do Blue Force podliehalo vedeniu Maj. Dolima, zástupcu veliteľa 829.BS. Po vzlete sa obe uskupenia zoradili do jednej línie letiac za sebou v intervale 13 minút. Päť bombardérov sa predčasne muselo vrátiť domov. Stíhacia ochrana sa nedostavila.
485.BG bola nad Novými Zámkami ako posledná. Posádky sedemnástich bombardérov Blue Force doleteli nad cieľ o 13:51 hod. a zhodili na neho štyridsaťdva ton 250 kg RDX bômb z výšky 6500 metrov. Druhá vlna bombardérov 485.BG tvorená šestnástimi strojmi Red Force dorazila nad cieľ o 14:13 hod. a z útrob jedenástich bombardérov sa na stanicu v Nových Zámkoch vyvalilo 27,5 ton bômb. Box „C“ uskupenia Red Force nebol schopný identifikovať cieľ a nezhodil svoje bomby. Bomby Blue Force dopadli na severozápadný koniec stanice a Red Force svojimi bombami pokrylo juhovýchodnú časť stanice. Flak nad cieľom zanedbateľne poškodil šesť bombardérov. Po odbombardovaní sa posádky vrátili na svoju základňu, kde dvadsaťšesť strojov pristálo o 16:46 hod. Dvadsiaty siedmy bombardér havaroval na pristávacej dráhe, čo si vynútilo presmerovanie pristátia zvyšných piatich posádok na základňu Pantanella.