Dňa 20. novembra 1944 zaútočilo 192 bombardérov B-24 a B-17 na rafinériu Blechhammer-Juh (171 strojov) a Přerov, ktorý bol príležitostným cieľom. Skupina 284 ďalších bombardérov našlo nad primárnymi cieľmi zlé počasie a tak zaútočilo na príležitostné ciele v Československu. Napadli mestá Zlín, zoraďovacie stanice v Brne, Hodoníne, Břeclavi a ďalšie príležitostné ciele v centrálnej a juhovýchodnej Európe. V Juhoslávii 92 Liberatorov napadlo Sarajevskú zoraďovaciu stanicu a cestné mosty v mestách Doboj, Zenica, a Fojnica. Jedenásť stíhačiek P-38 strmhlavo bombardovalo zoraďovaciu stanicu v meste Brod, zatiaľ čo ďalších 43 lietadiel hĺbkovým útokom opäť napadlo ciele na cestných komunikáciách medzi mestami Esztergom a Veszprém v Maďarsku. V rámci svojej 317tej misie sa 2.BG zúčastnila náletu na Južnú rafinériu v Blechhammeri. Avšak pre zlé počasie sa útok narušil a po skupinách lietadlá odbombardovali zoraďovaciu stanicu v Brne. Jedno lietadlo zhodilo svoje bomby na Trnavu na Slovensku a druhé odhodilo polovicu svojho nákladu na Brno a druhá polovica bômb putovala na most v Bratislave.
V tento deň mala 459. bombardovacia skupina ako cieľ 152. misie určenú zoraďovaciu stanicu v Hodoníne. Formáciu bombardérov štartujúcich zo základne Giulia viedol McDonald. Pôvodne bol cieľom opäť Blechhammer, avšak počas letu sa bombardéry 459.BG oddelili a leteli na Hodonín. Mesto našli takmer bez obrany flaku.
V Missing Air Crew Report uvádza strelec Pvt. Luther G. McGill Jr. nasledovný statement: „Počas misie na Hodonín v Československu letel stroj poručíka Applebyho (B-24J-10-FO 42-51772 od 759.BS) na pozícii č. 6 v tesnej formácii. Asi v 11:55 hod. v oblasti Viedne som si všimol, že motor na Applebyho bombardéri začal horieť. Stalo sa to odrazu a neočakávane. Posádka motor vypla, vrtuľu zapraporovala a tak sa im podarilo uhasiť oheň. Avšak bombardér vypadol z formácie a širokou zatáčkou doľava sa oddeľoval od formácie a strácal výšku. Vyzeralo to, že sa otočil na cestu späť. Avšak motor sa opäť vzňal, bombardér začal strácať výšku a krúžil na jednom mieste. Potom som ho stratil z dohľadu, avšak verím, že posádka mala dostatok času opustiť palubu na padákoch.“
2nd Lt. Ernest Appleby, Jr. P KIA
F/O Owen M. Sullivan, Jr. CP EVADED, POW
2nd Lt. Walter B. Newbury N EVADED
F/O James M. Kirchhoff B EVADED, POW, KLD
Cpl. Gaylord C. Lance W/G WIA, POW
Cpl. Leonard Cherkida E EVADED, POW
Cpl. Gus W. Chakos R/O EVADED, POW
Cpl. Anthony J. Scardino N/T EVADED, POW
Cpl. Lawrence G. Baumgarten T/G EVADED
Cpl. Lawrence Cardwell, Jr. B/T EVADED
O podrobnostiach z paluby bombardéru sa dozvedáme od navigátora 2nd Lt. Waltera E. Newburyho: „Počas letu k cieľu vznikol požiar na motore č.2. Bombardér spomalil a vypadol z formácie. Pilot sa márne pokúšal uhasiť oheň letom strmhlav z výšky 7000 metrov do 4500 metrov. Nepodarilo sa a nadôvažok horiace kúsky z motoru zapálili zadnú časť trupu. Pilot vydal rozkaz na opustenie paluby na padákoch. Visiac na padáku som napočítal deväť padákov. Vtedy sa poškodený motor vytrhol zo svojho rámu, ľavé krídlo sa odtrhlo a narazilo do trupu, bombardér sa rozpadol na dve časti presne za bombovnicou. Bombardér narazil do zeme a bomby explodovali asi tri kilometre južne od mesta Myjava na Slovensku.“ Na spresnenie, miesto dopadu leží v katastri Turej Lúky na kopaniciach zvaných „U Šimkov“.
Na palube sa počas dopadu bombardéru stále nachádzal prvý pilot 2nd Lt. Ernest Appleby, ktorý zahynul počas letu na svojom poste. Údajne sa z pilota našli iba chrbtica a pozostatky, zachované nôh do výšky leteckých čižiem, ktoré zostali vo vnútri. Podľa druhého pilota Sullivana si Appleby s ním vymenil pozície, aby Appleby, letiaci na pozícii #5 videl lepšie na ostatné stroje vo formácii a nemusel sa orientovať krížom cez kokpit.
Partizáni a obyvatelia kopaníc v niekoľkých hodinách našli a ukryli osem letcov. Boli to navigátor 2nd Lt. Walter B. Newbury, rádio operátor Cpl. Gus W. Chakos, zadný strelec Cpl. Lawrence G. Baumgarten, palubný mechanik Cpl. Leonard Cherkida, predný strelec Cpl. Anthony J. Scardino, spodný strelec Cpl. Lawrence Cardwell, Jr. a bombometčík F/O James M. Kirchhoff.
Druhý pilot F/O Owen M. Sullivan utrpel zlomeninu ruky, spôsobenú prudkým nárazom na kus konštrukcie, keď ho explózia bombardéru vymrštila do prázdna. Na zemi ho zraneného našiel Pavel Jorík a ukryl ho, rovnako ako aj ďalší obyvatelia pomohli ďalších letcov. Jedným z nich bol aj Martin Černek. Ten vedel po anglicky a tak sa mu s letcami ľahšie komunikovalo. Po sústredení väčšiny letcov ich za pomoci Jána Kolárika horami previedli na turolúcke kopanice, kde ich ukryli. O ich ďalších osudoch si viacej povieme v kapitole Na lazoch a u partizánov.
Bočný strelec Cpl. Gaylord C. Lance si pri doskoku na padáku zlomil nohu a bol prevezený do Piešťanskej nemocnice. Po nutnej hospitalizácii sa už 21. decembra 1944 hlásil vo výsluchovom stredisku Dulag Luft, odkiaľ putoval do zajateckého tábora Stalag XIII v Norimberku.
Ďalším z bombardérov, ktorého púť sa skončila 20. novembra 1944 na Slovensku bol Liberator B-24J-15-FO 42-51872 „Hot Pants” patriaci 485.BG / 831.BS operujúcej zo základne Venosa. V tento deň vzlietlo dvadsať sedem bombardérov 485. bombardovacej skupiny s úlohou bombardovať južnú rafinériu Blechhammer. Dvadsať šesť ťažkých bombardérov B-24 zhodilo 38,5 ton bômb za neustálej paľby flaku, ktorá poškodila dvanásť lietadiel. Trinástym zasiahnutým bol bombardér „Hot Pants“. Nad cieľom bol poškodený paľbou flaku a posádka musela zapraporovať vrtuľu na motore č.4. Niečo sa však nedarilo a tak ju opäť sprevádzkovali. Pri nefunkčnom motore sa vrtuľa nepretáčala a kládla veľký odpor. To spôsobilo, že bombardér začal výrazne zaostávať za formáciou.
2nd Lt. Jerome P. Warner P POW
2nd Lt. Robert Oppenheim CP WIA/POW
2nd Lt. Joseph Drutz N WIA/POW
2nd Lt. Harinus Mieras B POW
Sgt. Duane G. Waters E-W/G POW
Cpl. Maurice A. Bendes R/O-W/G WIA/POW
Cpl. Francis X. Hennessey U/T POW
Cpl. Nathan Feiden T/G POW
Cpl. Wilmer L. Hogan N/G WIA/POW
Sgt. Thomas R. Cook Jr. B/T POW
Poškodené lietadlo sa dostalo v nízkom lete nad územie Slovenska. Piloti sťažka prekonali vrch Dubeň týčiaci sa nad Žilinou a zatočili svoj stroj nad pohorím Malej Fatry v smere kotliny s riekou Váh. Vtedy vydal pilot príkaz na opustenie paluby a posádka vyskákala na padákoch. Okamžite po nich začali strieľať nemeckí vojaci z vlakového transportu odstaveného na Žilinskej stanici. Našťastie však nemierili presne. Všetci letci pristáli v jednej lokalite v blízkosti obce Porúbka, juhovýchodne od Strečna. Pilot skákal ako posledný a dopadol v lokalite „Nad Važinou“.
Osem letcov bolo zajatých v priebehu niekoľkých minút po dopade nemeckými vojenskými hliadkami v oblasti Strečna. Rádio operátor a bočný strelec v jednej osobe, Cpl. Maurice A. Bendes si podvrtol členok a navigátor 2nd Lt. Drutz si zlomil nohu. Niektoré zdroje však hovoria aj o tom, že bol postrelený do zadku, keď sa na zemi vyslobodzoval z popruhov svojho padáku. Obaja boli prevezení do nemocnice SS v Žiline spolu s ďalšími dvoma letcami, predným strelcom Cpl. Wilmer L. Hoganom a druhým strelcom 2nd Lt. Robertom Oppenheimom, ktorí utrpeli poranenia. Predný strelec Hogan bol hospitalizovaný so zlomeninu dolnej končatiny a v nemocnici strávil dlhší čas.
Horný strelec Francis Hennessey sa zachytil padákom na strome. Keď sa vyslobodil zo zajatia prírody, bol okamžite zajatý príslušníkmi SS, ktorý ho odviedli na ich veliteľstvo. Vypočúvanie okrem otázok obsahovalo aj údery do tváre, hlavy a chrbta...
Podľa žandárskeho hlásenia z lietadla vyskočili dvaja letci údajne bez padákov. Pravdepodobne sa jedná o bombometčíka Mierasa a spodného strelca Cooka (tiež s podvrtnutým členkom), ktorí sa štyri dni ukrývali u partizánov a unikali zajatiu. Nakoniec však boli zajatí západne od Žiliny. Oneskorené otvorenie padákov spôsobilo odchýlku dopadu od ostatných členov posádky a pomýlilo pisateľa hlásenia.
Opustený bombardér smeroval na rovinu pri Mojši a stále klesal až zachytil o vysoké agáty v lokalite na Bričkoch a vo víre prachu, dymu a ohňa zmizol z dohľadu zdesene sa prizerajúcich obyvateľov Mojša. Stalo sa tak o 12:20 hod. asi 200 metrov od obce Mojš v časti Mojšova Lúčka. V chotári obce Varín posádka zhodila štyri palivové sudy, slúžiace ako rezervné „nádrže“, ktoré dopadli na role. Nemecké vojsko nádrže ihneď odnieslo. V priebehu niekoľkých dní sa uskutočnil aj transport vraku.