Dňa 12.12.1944 zo stíhacieho 10.IAK sa na bojovej činnosti podieľali len piloti 15.GIAD. Letci 10.GIAD sa venovali takzvanou "učebno-bojovou" prípravou.
Časti zboru v priebehu dňa prostriedkami 15.GIAD skupinami 2-4 La-5 pokrývali bojovú činnosť šturmovikov a bombardérov v oblasti Borda, Vidovce, Olčva, Dargov, Klečenov. Voľným lovom v tejto oblasti likvidovali vojská a technické prostriedky nepriateľa. Dvojicami La-5 viedli prieskum nepriateľských vojsk v oblasti Prešov, Košice a v oblasti Jaslo. S letovo-technickým personálom, oslobodeným od letovo-bojovej činnosti uskutočňovali učebno-bojovú prípravu a učebno-cvičné lety.
Spolu v ten deň operovalo 24 La-5. Uskutočnených bolo 60 letov, z ktorých 12 pripadlo na sprievod šturmovikov a bombardérov, 28 na voľný lov a 20 na prieskum vojsk nepriateľa.
Podľa svedectiev posádok bolo zničených a poškodených 31 automobilov s vojenským nákladom, šesť povozov, jedna parná lokomotíva. Založených bolo šesť ohnísk požiarov a spôsobený jeden výbuch.
V oblasti bojovej činnosti v priebehu 12.12.1944 bol uskutočnený jeden vzdušný boj, v ktorom sa zúčastnili 2 La-5 a dva Me 109. V čase medzi 14:55-15:50 hod. moskovského času dva La-5 od 181.GIAP pod vedením gardového nadporučíka Skripničenka S.M. (Скрипниченко Стефан Митрофанович), so svojou dvojkou gardovým podporučíkom Agafonovom (Агафонов), vzlietli na prieskum vojsk nepriateľa do oblasti Košice, Prešov. Pozorujúc oblasť prieskumu, vo výške 1000 metrov v oblasti Sečovce gardový nadporučík Skripničenko zahliadol dva Me 109 letiace z boku pod uhlom 90 stupňov vo výške 2000 metrov, ktoré sa približovali k stíhačom. Gardový nadporučík Skripničenko so svojou dvojkou poručíkom Agafonovom rýchlo nabral výšku počas približujúceho letu, prerušil prieskum nepriateľských vojsk a vo výške 2000 – 2200 metrov vstúpil do vzdušného súboja s dvoma Me 109. Po 2-3 minútach sa stíhači nepriateľa pokúšali vzdialiť nabratím výšky s kurzom na západ. Prenasledujúc nepriateľa, gardový podporučík Agafonov vo výške 3600 metrov zachytil druhý Me-109, ktorý letel ako dvojka a zo vzdialenosti 100-150 metrov ho prvým útokom zostrelil. Lietadlo dopadlo v oblasti Košické Hámre, čo je 13 kilometrov severo-západne od Košíc. Veliteľ dvojice Me 109 bol prenasledovaný dvojicou stíhačov a v klesajúcom lete za zvýšenej rýchlosti sa snažil odletieť smerom na západ. Gardový nadporučík Skripničenko sa vo výške 3200 metrov na neho dotiahol a zozadu od chvosta letiac v rovnakej výške zo vzdialenosti 100-70 metrov ho prvým útokom zostrelil. Lietadlo dopadlo v oblasti vrchu 1027, čo je 15 kilometrov západne od Košíc. Zostrelené lietadlá boli potvrdené oboma posádkami. Výsledkom vzdušného súboja boli zostrelené dv Me 109. Vlastné straty neboli žiadne.
Dňa 12.12.1944 Major Balašov Vasilij Dmitrijevič (Балашов В.Д.), veliteľ letky 8. samostatného prieskumného pluku, pri zlých poveternostných podmienkach objavil veľké množstvo železničných súprav na trase: Nowy Sonč, Prešov, Košice. Všetky objavené objekty boli potvrdené fotografiami.
Časti zboru v priebehu dňa prostriedkami 15.GIAD skupinami 2-4 La-5 pokrývali bojovú činnosť šturmovikov a bombardérov v oblasti Borda, Vidovce, Olčva, Dargov, Klečenov. Voľným lovom v tejto oblasti likvidovali vojská a technické prostriedky nepriateľa. Dvojicami La-5 viedli prieskum nepriateľských vojsk v oblasti Prešov, Košice a v oblasti Jaslo. S letovo-technickým personálom, oslobodeným od letovo-bojovej činnosti uskutočňovali učebno-bojovú prípravu a učebno-cvičné lety.
Spolu v ten deň operovalo 24 La-5. Uskutočnených bolo 60 letov, z ktorých 12 pripadlo na sprievod šturmovikov a bombardérov, 28 na voľný lov a 20 na prieskum vojsk nepriateľa.
Podľa svedectiev posádok bolo zničených a poškodených 31 automobilov s vojenským nákladom, šesť povozov, jedna parná lokomotíva. Založených bolo šesť ohnísk požiarov a spôsobený jeden výbuch.
V oblasti bojovej činnosti v priebehu 12.12.1944 bol uskutočnený jeden vzdušný boj, v ktorom sa zúčastnili 2 La-5 a dva Me 109. V čase medzi 14:55-15:50 hod. moskovského času dva La-5 od 181.GIAP pod vedením gardového nadporučíka Skripničenka S.M. (Скрипниченко Стефан Митрофанович), so svojou dvojkou gardovým podporučíkom Agafonovom (Агафонов), vzlietli na prieskum vojsk nepriateľa do oblasti Košice, Prešov. Pozorujúc oblasť prieskumu, vo výške 1000 metrov v oblasti Sečovce gardový nadporučík Skripničenko zahliadol dva Me 109 letiace z boku pod uhlom 90 stupňov vo výške 2000 metrov, ktoré sa približovali k stíhačom. Gardový nadporučík Skripničenko so svojou dvojkou poručíkom Agafonovom rýchlo nabral výšku počas približujúceho letu, prerušil prieskum nepriateľských vojsk a vo výške 2000 – 2200 metrov vstúpil do vzdušného súboja s dvoma Me 109. Po 2-3 minútach sa stíhači nepriateľa pokúšali vzdialiť nabratím výšky s kurzom na západ. Prenasledujúc nepriateľa, gardový podporučík Agafonov vo výške 3600 metrov zachytil druhý Me-109, ktorý letel ako dvojka a zo vzdialenosti 100-150 metrov ho prvým útokom zostrelil. Lietadlo dopadlo v oblasti Košické Hámre, čo je 13 kilometrov severo-západne od Košíc. Veliteľ dvojice Me 109 bol prenasledovaný dvojicou stíhačov a v klesajúcom lete za zvýšenej rýchlosti sa snažil odletieť smerom na západ. Gardový nadporučík Skripničenko sa vo výške 3200 metrov na neho dotiahol a zozadu od chvosta letiac v rovnakej výške zo vzdialenosti 100-70 metrov ho prvým útokom zostrelil. Lietadlo dopadlo v oblasti vrchu 1027, čo je 15 kilometrov západne od Košíc. Zostrelené lietadlá boli potvrdené oboma posádkami. Výsledkom vzdušného súboja boli zostrelené dv Me 109. Vlastné straty neboli žiadne.
Zdroje: CAMO, denník 10.IAK; Bykov, vol.2;
Dňa 12.12.1944 Major Balašov Vasilij Dmitrijevič (Балашов В.Д.), veliteľ letky 8. samostatného prieskumného pluku, pri zlých poveternostných podmienkach objavil veľké množstvo železničných súprav na trase: Nowy Sonč, Prešov, Košice. Všetky objavené objekty boli potvrdené fotografiami.