MKHL: 07.07.1944

 
S veľmi vysokou pravdepodobnosťou môžu byť za víťazov z dňa 07.07.1944 a súboja s Tomlinsonovou posádkou (2.BG) považovaní dvaja maďarskí stíhači, letiaci na Me 109. Hdgy. Debrödy György a zls. Huszár András nárokovali spolu zostrel B-17 v oblasti Megyercs (Čalovec) na južnom Slovensku. To presne korešponduje s oblasťou dopadu Tomlinsonovho bombardéru. Hdgy. Debrödy o tomto zostrele neskôr povedal:
Strelci bombardérov otvorili paľbu už vo veľkej vzdialenosti. Milióny malých červených bodiek smerovalo k našim strojom, avšak ani jedna nezasiahla svoj cieľ. Mladí a neskúsení piloti sa nechali vyprovokovať a taktiež otvorili streľbu z neefektívnej vzdialenosti a plytvali cennou muníciou. Snažili sme sa im v tom zabrániť cez rádio, avšak neuspeli sme. 
Vybral som si jednu B-17 a umiestnil ju do svojho zameriavača REVI. Keď bombardér vyplnil celý zameriavač, zahájil som paľbu. Spočiatku iba s guľometmi, neskôr aj s kanónmi. Zasiahol som pravé krídlo a trup – oba pravé motory začali dymiť. To bolo všetko čo som z môjho útoku mohol pozorovať. Pritiahol som knipel a vyletel nad formáciu bombardérov a plánoval som zaútočiť na formáciu z opačnej strany. Avšak počas preletu si môj Messerschmitt vybralo niekoľko palubných strelcov za cieľ a podarilo sa im zasiahnuť prívod vedúci od fľaše so stlačeným vzduchom, pričom nasledovala malá explózia. Myslel som najprv, že v kabíne explodovala nepriateľská strela. Rýchla kontrola prístrojov ma upokojila. Motor pracoval normálne. Rozhodol som sa pristáť na najbližšom letisku v Győri. Vysunul som podvozok, hladko pristál a zaroloval k budove. Po vypnutí motoru som sa rozhliadol po letisku ale nevidel som nikoho. Letisko bolo v dôsledku náletu a leteckého  poplachu evakuované. Snažil som sa vystúpiť, ale opustili ma sily. Asi po 15-20 minútach dorazila sanitka a odviezla ma do nemocnice v Győru. Tam sa však ukázalo, že nie som vážne zranený. Explózia natlakovanej fľaše iba spôsobila bolesť, ktorú som považoval za zranenie.“ 
Ako sme už spomenuli, poškodený bombardér počas druhého útoku dorazil zls. Huszár András, ktorý si s Debrödym rozdelil víťazstvo na polovicu.
Hdgy. Debrödy György a L. Molnár

Zdroje: Konečná zastávka: Slovensko!, 2007;