ARR: 15.02.1945


Po dlhom období nepriaznivých meteorologických podmienok sa 15. februára počasie umúdrilo, a poskytlo priestor na leteckú podporu bojujúcim pozemným jednotkám rumunskej 4. armády.

Štyri lietadlá Hs 129 a päť Ju 87 D-5 patriace Grupul 8 Asalt / Picaj sa premiestnili z Miskolca na sotva použiteľné letisko pri Fiľakove. (Pravdepodobne v nasledujúcich dňoch sa pre nevyhovujúce letisko jednotka presunula na letisko Ľadovo - Lučenec). Tým sa skrátil dolet k cieľu z doterajších 45-50 minút na 20 minút letu.

Skupina vykonala aj štyri bojové akcie do priestoru Zvolena a Detvy. Okolo obeda zaútočili lietadlá tejto jednotky na železničnú stanicu vo Zvolene. Pätica posádok Junkersov Ju 87 zaútočila bombami na stanicu vo Zvolene, na ktorú zhodili 2250 kilogramov trhavín.

Z hlásenia žandárstva o tomto útoku vieme, že „Dňa 15.2.1945 o 10:25 hod. priletelo nad Zvolen päť nepriateľských trojmotorových (sic.) lietadiel .a z výšky 250 metrov zhodili na lúku pri železničnej stanici štyri bomby. Zhodili bomby aj na skladisko a železničnú zásobáreň, kde dopadlo asi 17 bômb. Jedna osoba bola usmrtená a štyri ľahko zranené.“

Piloti siedmych Hs 129 napadli v troch akciách oblasť juhovýchodne od Vígľaša a na ciele zhodili 2100 kg bômb. Letový zápisník veliteľa Escadrila 41 Lt.av. Lazara Munteanu svedčí aj o iných taktických nasadeniach. V kolónke pre 15. február má zapísané dva meteorologické prieskumné lety, oba na Hs 129 B-2 s označením Nr.336 resp. 313a. Lety uskutočnil vo výške 800 metrov v dĺžke 20 minút, každý na úseku fronty v priestore Detvy.

Stíhači Gr.2 Vt. sa v dopoludňajších hodinách presúvali na letisko Lučenec. Po štarte z Miskolca o 11:30 hod. päť pilotov nabralo smer Zvolen – Detva. Lt.av. Gh. Butnaru, Adj.av. Petre Cojocaru, Slt.av. Virgil Nicolau, Adj.av. Stefan Nica a Adj.av. Mihai Momirla zaútočili na pozemné ciele a železničnú trať medzi Detvou z Zvolenskou Slatinou a o 12:30 hod. pristáli na letisku Lučenec. Z dôvodu vysokej snehovej prikrývky na letisku Adj.av. Stefan Nica postavil svoj IAR-81 na nos a poškodil vrtuľu.

Od Esc.2 Rec. odletel do Brasova na generálnu opravu Junkers Ju 88 Nr.6A.