ARR: 03.01.1945


Stíhací piloti od Gr.9 Vt. opäť leteli v ranných hodinách 3. januára 1945 s dvoma lietadlami na prieskum počasia do oblasti Lučenec. Po vzlete o 10:00 hod. počas letu spozorovali dve vlakové súpravy s lokomotívami na stanici v Tomášovciach a Lovinobani. V sektore bola jasná obloha slabý vietor, no nad zemou sa prevaľovala hmla. Po pristátí vedúci dvojice Cpt. Cantacuzino podal hlásenie a o chvíľu už štyria stíhači skupiny pod velením Lt.av. Dumitru Guta sprevádzali päticu Ju 87 od Gr.8 As/Pic počas útoku na Lovinobaňu. Piloti sledovali z výšky útok Stuk na železničnú stanicu, kde dopadlo 2250 kg bômb. Dva maďarské stíhacie Fiaty sa priblížili k formácii, no od útoku rýchlo upustili.
Neskôr o 13:45 hod. vzlietli dvaja piloti Grupul 9. Vt. na lietadlách messerschmitt a sprevádzali trojicu Hs 129 a päť Ju 87 aj počas druhého útoku na Tomášovce. Pozorovali explóziu munície v cieľovej oblasti po zásahoch bombami o spoločnej hmotnosti 3150 kg. V obci Tomášovce boli bombami zasiahnuté a zničené dva domy neďaleko železničnej stanice. Jedna malá bomba dopadla na stanicu medzi siedmu a deviatu koľaj pred skladisko.
Po úspešnom doprovode bitevníkov vzlietli štyria piloti Gr.9 Vt. pod velením Lt.av. Horia Pop o 16:15 hod. na voľný lov do oblasti Lučenca, no s nepriateľom sa nestretli. Pilot Lt.av. Horia Pop sa na lietadle messerschmitt Bf 109 G s taktickým číslom „červená 2“ zúčastnil tak doprovodu bitevníkov, ako aj bol jedným zo štyroch stíhačov, ktorí sprevádzali rumunské bombardéry nad mesto Zvolen. Stanicu vo Zvolene napadli bombardéry Gr.1 Bomb. O 13:15 hod. postupne vzlietli Savoie od Esc.72 Bomb. a Esc.82 Bomb. a následne Junkersy Ju 88. Na cieľ posádky nerušene zhodili 13 200 kg bômb. “Dňa 3.1.1945 o 12:30 hod. priletelo päť bombardovacích lietadiel so štyrmi stíhačkami nad Zvolen, kde niekoľko krát zakrúžili a potom zhodili asi 29 bômb na budovy. Pri prelete odbočili tri lietadlá nad obec Môťová, kde zhodili deväť bômb, ktorých výsledkom bolo potrhané vedenie a poškodené domy. Črepinami boli zabité tri civilné osoby a jedna osoba vojenská.” O 14:25 hod. všetky bombardéry pristáli v poriadku na základni. Medzi zúčastnenými bola aj posádka Lt.av. Eusebiu Hladiuc na stroji JRS-79B Nr.218.
Grupul 2 Vt. uskutočnila len jednu akciu s troma lietadlami k plánovanému útoku na pozemné komunikácie medzi obcami Kalinovo a Breznička. Vzlet o 15:05 hod. absolvovali traja piloti: Lt.av. Gh. Neagoe, Adj.av. Eugen Taflan, Adj.av. Pavel Vieru. Letci však nemohli splniť úlohu. Piloti IAR-81 sa stretli s hustou priehradnou paľbou zbraní na línii Pinciná – Ožďany – Rimavská Sobota, ktorá im neumožnila prelet. Slabé opancierovanie lietadiel zvyšovalo riziko zásahu paľbou zo zeme. Let vo vyššej výške bol zase nemožný z dôvodu hustej hmly, ktorá zakrývala cestné komunikácie, ktoré boli cieľom útoku. Počas návratu o 15:45 hod. musel dokonca pilot Lt.av. Grigore Neagoe núdzovo pristáť s IAR-81C Nr.419 v Miskolci.
Po niekoľkých dňoch premenlivého až nevhodného počasia sa prieskumné a pozorovacie letecké jednotky dostali do plnej permanencie. 
U Esc.2 Rec. bola realizovaný len jeden bojový vzlet. Na prieskumnú misiu oblasti Miskolc -Rimavská Sobota – Lučenec – Poltár - Miskolc sa podujala v čase medzi 14:00 – 15:25 hod. na lietadle IAR–39 Nr.89 posádka v zložení pilot Adj. Maj.av. Pop Gh., Obs. Lt. Spulberatu Gh. a strelec Srg. Ivan Vasile. Eskadru sprevádzali problémy s Junkersami 88. Lietadlo Ju 88 Nr.2A malo poškodenú nádrž. Pilot Lt.av. Dobrescu Gh. vzlietol na Ju 88 Nr.11 o 11:00 hod. na prieskum oblasti Miskolc – Bratislava – Viedeň, avšak vrátil sa o 30 minút pre technické problémy. Aj Ju 88 Nr.4B sa vzniesol o 11:30 hod. s pilotom Of. Aurel Socoleanu, avšak pilot musel bombardér otočiť pre poruchu na turbokompresore pravého motoru.
Tri pozorovacie eskadrily, vyzbrojené dvojplošníkmi IAR-39, taktiež vykonávali leteckú aktivitu. U Esc.11 Obs. posádka v zložení pilot Lt.av. Gh. Nitescu, pozorovateľ Slt. Celestion Speri a strelec Srg.Maj. Vartolomeu Zubic na lietadle IAR-39 Nr.130 v čase medzi 10:30 – 11:20 hod. vykonala prieskum na trase Ibrány – Miskolc – Fiľakovo – Rožňana – Puszta – Ibrány.
Posádka Esc.15 Obs. s pozorovateľom Cpt. Roman Th., pilotom Adj.Stg.av.Sandru Mircea a strelcom Srg. Maj. Tiron Gh. vykonala prieskum na trase Tapio – Tapioszecso – Pecel – Buzdeste – Tapio na lietadle IAR- 39 Nr.179. Druhý IAR-39 Nr.92 s posádkou pozorovateľa Cpt.av. Pretorian Vasile , pilota Lt. Petre Popscu musela núdzovo pristáť v Bulharsku. 
Prieskum tzv. zóny A4 vykonali hneď dve posádky Esc.16 Obs. Prvá v zložení pozorovateľ Lt. Anghel Anatol, pilot Adj.Sef Av. Florin Rautoiu a strelec Srg. Ion Burlacu a druhá s pozorovateľom Lt. Dumitru Oprescu, pilotom Adj.Stg.av. Constantin Androne a strelcom Srg. N. Ciobanu. Pilot Srg.av. Olteanu sa nevrátil z akcie a spolu so strojom IAR-39 Nr.131 je nezvestný.