Luftwaffe: 13.04.1944

Dňa 13.04.1944 vyslala 15. letecká armáda 163 B-17 a 338 B-24 do vzduchu, ktorých cieľmi boli Budapešť a Györ. II./ZG 1 štartovala až okolo obeda z letiska Wels a zastihla bombardéry už pri odlete z cieľovej oblasti. Piloti nárokovali dva zostrely B-24 pri dvoch vlastných stratách. Paradoxne jediná strata na ľudských životoch, ktorú piloti zúčastnených II./ZG 1 zaznamenali bola spôsobená lietadlom nemeckej výroby. Bola to stíhačka Messerschmitt Bf 109 E-2 W.Nr. 972 vo farbách Slovenských Vzdušných Zbraní, za ktorej riadením sedel rtk. z pov. Rudolf Božík. V domnienke, že útočí na Liberator zostrelil slovenský stíhač nemecký Bf 110G-2 W.Nr. 6397 s kódovým označením „2N+HM“ patriaci 4. Staffel II. Gruppe Zerstörergeschwader 1. Pilot Lt. William Meilinger bol zasiahnutý strelami a zostal v kabíne. Palubný strelec Fw. Werner Kamke nezranený opustil lietadlo na padáku. Messerschmitt dopadol do lesa Kopáč pri Podunajských Biskupiciach. Paradoxne, incident zostal bez dohry, nakoľko palubný strelec ohlásil, že ich napadol Americký Mustang (pre podobnosť skosených krídiel Bf 109E a P-51).
Lt. William Meilinger
Vyzdvihnutie trosiek Bf 110 v lese „Kopáč“ bolo v septembri roku 1988 uskutočnené členmi Klubu leteckej histórie Bratislava. Na fotke s troskami podvozkových nôh je vedúci klubu Ivan Ebringer. Na mieste havárie bol nájdený aj kus trupu so zachovalým kódovým označením. Rozpoznateľná je časť bieleho, čierne lemovaného písmena H a písmeno M, ktoré zaraďuje lietadlo do stavov 4. Staffel ZG 1. (viď foto nižšie)
(foto via F. Štellár)
(foto via F. Štellár)

Zdroje: REVI 63; Štellár F.;

Dvadsať Bf 110G-2 od II./ZG 76 vzlietlo z Öttingenu o 10:32 hod. a smerovali nad južné Slovensko. Podarilo sa im zapojiť do súboja nad cieľovou oblasťou a letci nárokovali zostrely štyroch Liberatorov pri nulových personálnych a minimálnych materiálnych stratách. 

V ten deň poobede v dôsledku nedostatku pohonných hmôt po bojovej akcii pristáli na letisku Vajnory pri Bratislave tri Messerschmitty Bf 110 od II./ZG 76. O 13:35 hod. pristála posádka Fw. Von Darl a Uffz. Wilhelm Hemeter. Lietadlo s označením „M8+10“ pristálo na brucho. Posádka sa nezranila. Lietadlo bolo po demontáži odvezené do Nemecka.
Druhou posádkou, ktorá pristála v poriadku na letisku Vajnory bol pilot Lt. Christian Mätzke a Fw. Rudolf Tillian. Ich stroj s kódovým označení „M8+8“ bol nepoškodený a po doplnení paliva odštartovali o 19:34 hod. do Viedne - Aspern.
Treťou posádkou, ktorá sa pokúsila pristáť na letisku Vajnory boli Uffz. Heinrich Riese a Uffz. Braun. Ich stroj s označením „M8+6“ sa pri pristávaní postavil na nos. Posádka sa nezranila. Po oprave lietadlo odštartovalo dňa 21.4.1944 o 13:20 hod. na letisko Wels s posádkou Fw. Upitz a Fw. Chener.

Zdroje: SNA, Bratislava;