Luftwaffe: 07.08.1944

Luftwaffe proti nalietavajúcim bombardérom v tento deň vyslala do vzduchu dve vlny stíhačov. Ráno o 08:35 hod. z letiska Fels am Wagram vzlietlo 17 Bf 109 od II./JG 27a nabralo kurz smerom Schwechat, kde sa k nim pripojili piloti I./JG 302. Tí vzlietli o 08:45 hod. z letiska Goetzendorf o sile 13 Bf 109. Medzi 10:20  hod., kedy sa do boja s Mustangmi dostala II./JG 27 a 10:35 hod. kedy sa k nim pripojili stíhači I./JG 302, sa rozhoreli prvé vzdušné boje. Potom stíhači pristáli na doplnenie paliva a vzlietli druhý krát. O 12:07 hod. vzlietlo 6 Bf 109 od I./JG 302 nasledovaných  tri minúty deviatimi Bf 109 od II./JG 27. Medzi 12:30 až 12:56 hod. sa zapojili do boja s bombardérmi Boeing a ich stíhacím doprovodom na Lightningoch. 

Ako druhá vlna na severe odštartovala III./ JG 52. Z letiska Radom vzlietli jej piloti na Bf 109G. O 10:40 hod. vyštartoval jeden Ju 88 z letiska Brieg, patriaci k 4./NJG 7. Jeho posádka mala za úlohu navádzať stíhačov do boja proti prilietavajúcim nepriateľom. O 25 minút neskôr, o 11:05 hod. sa pripojila aj JGr. Ost. Z letiska Wiedengut vzlietlo 17 Bf 109G a z Liegnitzu 8 Bf 109 a 4 FW 190A, ktoré napadli Američanov na severe. 

Nemeckí stíhači po návrate na základne nárokovali iba dva zostrely bombardérov B-17 v oblasti juhozápadného Slovenska.  Gefr. Christoph Blum od 1./JG 302 nárokoval jeden bombardér B-17, ktorý napadol vo výške 4 000 metrov a zostrelil v priestore západne od Györu. Čas 12:35 hod. Druhý nárok vzniesol Uffz. Alfred Müller od 4./JG 27, ktorý mal o 12:36 hod. v oblasti 20 kilometrov severozápadne od Wiener-Neustadt zostreliť tiež bombardér B-17 vo výške 2 000 metrov.
Nárok Uffz. Müllera nemôžme spájať s „našim” prípadom kvôli vzdialenej lokalizácii. Natoviac zostrel Gefr. Bluma má poznámku ASM (Anerkennung später möglich – potvrdenie zostrelu neskôr možné), čo značí, že nebol dostatok svedkov na potvrdenie ďalšieho osudu stroja nárokovaného nemeckým pilotom, čo je v prípade núdzového pristátia pochopiteľné. Je teda viac ako pravdepodobné, že na osude B-17G 42-31697 sa podpísal Gefreiter Christoph Blum.
Gefreiter Christoph Blum

Vzdušný stret znepriatelených letectiev sa vo väčšej miere dňa 07.08.1944 vyhol územiu Slovenska. Avšak nie úplne. Stíhači 14.FG vzlietli zo základne Triolo k eskorte bombardérov letiacich na rafinériu Blechhammer. Počas letu naspäť bola v oblasti Bratislavy 48. stíhacia peruť napadnutá zo zadnej polosféry tromi Messerschmittmi Bf 109. 2nd Lt. Sielert bol síce svojimi kolegami do rádia upozornený na hroziace nebezpečenstvo, avšak únikový manéver prišiel neskoro a jeho stroj inkasoval zásahy. Americký pilot  vyskočil na padáku a dopadol do blízkosti obce Rusovce, kde bol zadržaný miestnou žandárskou stanicou.  
V tento deň absolvoval nad Bratislavou víťazný boj jediný nemecký stíhač. Bol ním veliteľ II./ JG 27 Hptm. Friedrich Keller, ktorý nárokoval v 12:37 hod. zostrel Lightningu. Preto sa bez pochýb práve on zaslúžil o spečatenie osudu Lt. Sielerta.
Hptm. Friedrich Keller, GrKdr II./JG 27
Avšak piloti 48. stíhacej stíhacej perute tiež nezaháľali a v tom istom priestore a čase, ako bol stratený ich kolega, teda o 12:30 hod., nárokovali štyri zostrelené messerschmitty Bf 109. Dva Bf 109 G-6/AS sa zrútili v tesnej blízkosti Bratislavy. 
Jeden v Rovinke, jeho pilot Lt. Anton Wöffen vyskočil na padáku a so zraneniami bol odtransportovaný do nemocnice v Bratislave. 

Flieger Anton Wöffen  (foto S. Wöffen)
Lt. Anton Wöffen (foto S. Wöffen)
Miesto dopadu Wöffenovho messerschmittu. 


Fotografia z miesta Wöffenovej havárie. (foto via L. Zdražil) 

Anton Wöffen lietal po celý čas svojej stríhacej kariéry u II./JG 27. Bol Päť krát zostrelený. Dňa 05.04.1943 nad stredozemným morom, 26.04.1943 núdzovo pristával pri Tunise, 23.07.1943 pre poruchu motoru pristál 10 km východne od Carovigno v Taliansku. Okrem 07.08.1944 kedy skákal z horiaceho stroja opäť núdzovo pristál 11.03.1945 západne od Rheinbergu. 
Dosiahol päť víťazstiev:
10.05.1943   Fw.Wöffen    5./JG 27   P-38    14:00 hod.    NE Cap Bon
22.05.1943   Fw. Wöffen    5./JG 27   P-38   16:23 hod.    E. Maréttimo
16.07.1943   Fw. Wöffen   5./JG 27   B-24   13:18 hod.   10 km SW Altamnva
02.03.1945   Lt. Wöffen   6./JG 27   Tempest   07:51 hod.   W. Osnabruck
11.03.1945   Lt. Wöffen   6./JG 27   Auster   15:25 hod.   Xanten


Anton Wöffen zomrel 01.05.2006 v pokoji a mieri svojho domova.


Druhý Messerschmitt narazil do zeme pri obci Jarovce, pilot Obfhr. Herbert Berthold zahynul.

Zdroje: A. Woffen memo a info; Woffen A.: Ich War Kein Jagdflieger-As, vlastné vydanie; Prien J., Rodeike P., Stemmer G.: Messerschmitt 109 im Einsatz bei der II./ Jagdgeschwader JG 27, Struve Druck Verlag, Eutin, 1997; L. Zdražil; F. Štellár;