V tento deň vzlietlo 22 Messerschmittov Bf 110G-2 od II./ZG 1 o 08:52 hod. z letiska Wels, aby sa pripojili k jednotkám 8.JD pri obrane Maďarského hlavného mesta Budapešť a priľahlých letísk. O 09:19 hod. vzlietlo aj 28 Bf 109 od II./JG 27 z letiska Fels am Wagram o minútu neskôr nasledovaných dvadsiatimi Me 410 od I./ZG 76 z letiska Seyring. V 09:33 hod. doplnili obranné sily 8. Jagddivision jednomotorové messerschmitty I./JG 302. Tridsaťdeväť pilotov vzlietlo z letiska Götzendorf a smerovalo do oblasti severne od Komárna. Nemci však nečakali, že cieľom bude opäť Budapešť a čakali Americké bombardéry severnejšie nad južným Slovenskom. Útok bol nekoordinovaný. Maďarskí piloti JGr. 101 „Puma“ bránili svoj vzdušný priestor samostatne a nárokovali 12 víťazstiev. Piloti JG 27 taktiež osamotene zaútočili a dostali sa do nerovného súboja so stíhacou ochranou tvorenou Mustangami 31. a 52.FG. JG 302 a ZG 76 napadli nechránené bombardéry a zaznamenali tridsaťtri víťazstiev nad bombardérmi a dvoma stíhačkami.
Zdroje: BA-MA, Freiburg; Caldwell D.;
Dňa 02.07.1944 sa II./ZG 1 nedostala do súboja len sporadicky boli jej stroje napadnuté stíhačmi nepriateľa. V tento deň je zaznamenaný dopad posádky 5. Staffel II./ZG 1 v zložení Uff. Horst Schumann (nar. 28.11.1922 v Driyssigu) a Uffz. Heinz Mayer (nar. 21.11.1921 v Neunkirchen/Saar) juhovýchodne od Nitry. Letci leteli na stroji Bf 110G-2 W.Nr.6300 s kódovým označením „2N+UN“. Obaja letci zahynuli a pochovaní sú v obci Barsbaracska (dnes Bardoňovo).
Jediný nárok na zostrel Bf 110 vzniesol Maj. Claud E. Ford, pilot Lightningu 97. Fighter Squadron, 82. Fighter Group. Malo sa tak stať medzi 08:30 až 13:55 hod. asi šestnásť míľ severne od jazera Balaton. Čas a priestor zhruba sedia a tak je vysoko pravdepodobné, že sa jeho obeťou stala pohrešovaná posádka 5. Staffel ZG 1.
Zdroje: Salonen M.; Volksbund;